Mijn herinneringen aan Wienerwald Restaurant

Mijn Stad Rotterdam

Mijn Stad Rotterdam over mijn herinneringen, ook herinneringen aan restaurants hoewel de meeste restaurants niet echt in bijzondere gebouwen waren. Wienerwald is een internationale restaurant keten met meerdere restaurants in Nederland waarvan ook een restaurant op de Lijnbaan zat en later ook op de Meent. Het restaurant op de Lijnbaan werd geopend in Mei 1962 en had net als alle andere Wienerwalds als specialiteit gebraden kippetjes en een lekker wijntje. Door financieel problemen van het moederbedrijf begon ergens in 1983 Wienerwald op de Lijnbaan in problemen te komen. Maar bedrijfs technisch waren de restaurants op de Meent en op de Lijnbaan gescheiden dus dat deerde het filiaal op de Meent niet.

Restaurant Wienerwald zat gevestigd op een de Lijnbaan, een modern stuk Wederopbouw dat er nog steeds is anno 2021.

Mijn Verhaal

Ook Wienerwald is een restaurant wat terug gaat tot aan mijn jonge kindertijd toen wij er met de familie af en toe gingen eten. Waarschijnlijk was dat als we op koopavond naar de stad gingen in de jaren 1970s en 1980s. En toen ik de eerste foto zag van Wienerwald op de Lijnbaan ging ik ervan uit dat het de Wienerwald was waar wij gingen eten. Maar na het zien van de foto met Wienerwald op de Meent ben ik er bijna zeker van dat wij altijd aten bij Wienerwald op de Meent.

Foto's van Wienerwald

Mijn Stad Rotterdam
Wienerwald aan de Meent

Mijn Stad Rotterdam


Reacties

Nog effe ditte, mochten er lezers zijn die nog andere mooie foto's hebben die hierbij horen of die een correctie willen melden neem dan contact met me op, via Mijn Rotterdam @ Gmail